استفاده از چت آنلاین برای ایجاد یک تجربه مشتری عالی

جدا از به کارگیری جدیدترین ابزارها و فناوری ها، بهبود تجربه مشتری نیز برای هر شرکتی، بالاترین اولویت است. از آنجایی که تجربه مشتری (یا CX) هر جنبه ای از کسب و کار را شامل می شود، از جایگاه یابی برند و رضایت مشتری گرفته تا وفاداری مشتری، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین، از انواع تبلیغات ارزان تر است، مشتریان راضی به سرعت به سفیران برند تبدیل می شوند و تجارت جدیدی را به ارمغان می آورند. چت آنلاین مهمترین کانال در زمینه افزایش رضایت مشتری و بهبود تجربه وی است.

با کمک چت آنلاین می توانید هر تعامل را به تجربه ای به یاد ماندنی تبدیل کرده و روابط پایدار برقرار کنید. این امکان را به شما می دهد تا پاسخ فوری ارائه دهید، تجربه مشتری بهتر فراهم کنید و بهره وری کارشناس خود را افزایش دهید.

چگونه می توان با چت آنلاین خدمات مشتری بهتری داشت؟

 

  1.  با چت آنلاین پاسخ فوری ارائه دهید

چت آنلاین شما را قادر می سازد تا سریعاً به مشتریان پاسخ دهید. یک دلیل اصلی که مردم از چت آنلاین استفاده می کنند دریافت پاسخ فوری برای درخواست هایشان است. در واقع، چت آنلاین یک روش شگفت انگیز برای برقراری ارتباط با مشتریان و همچنین تقویت اعتماد آن ها به برند شما است.

پیام رسانی در زمان واقعی برای پذیرش سازمانی و معارفه، شناسایی و عیب زدایی و بهبود روابط مشتری بسیار مناسب است. وقتی مشتری ها تماس می گیرند، حتماً یک کارشناس در دسترس داشته باشید یا حداقل اطلاعات مربوط به زمان متوسط ​​پاسخگویی را در جایی از پنجره چت قرار دهید. همچنین می توانید از نظرسنجی های قبل از چت، چت بات و سایر گزینه ها استفاده کنید.

 

  1. CRM خود را با پلت فرم چت آنلاین ادغام کنید

اگر از مشتریان خود می خواهید به پلت فرم چت شما وارد شوند و اطلاعات تماس خود را به اشتراک بگذارند، این می تواند به شما در ارتقا کیفیت خدمات کمک کند. می توانید چت را با نام کوچک شروع کرده و اطلاعات آن ها را در CRM خود ذخیره کنید. بسته به پلت فرم خود، می توانید اطلاعاتی درباره هر مشتری جمع آوری کنید که می تواند برای روند فروش یا تحقیقات بازار شما مفید باشد.

این می تواند یک امتیاز خارق العاده برای کسب و کار شما باشد، بهینه سازی تجربه مشتری و ایجاد رابطه ماندگار بین کسب و کار و مشتری. شما می توانید با توجه به اولویت های مشتریان، اطلاعات و پیشنهادات خاص و سفارشی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید و به آن ها احساس ارزشمند بودن و درک شدن دهید.

 

  1. آرام باشید و گوش دهید

بیشتر اوقات، نمایندگان و کارشناسان چت به نیازهای مشتری گوش نمی دهند زیرا آن ها بیش از حد روی ارائه راه حل تمرکز کرده اند. یکی از بهترین روش ها برای ارائه تجربه بهتر مشتری، تمرین توجه و دقت است که انجام آن گاهی اوقات دشوار است.

چت مکرر با مشتریان، کارشناسان را از نقاط ضعف شرکتشان آگاه کرده و بینش ویژه ای به آنها می دهد و آن ها را به سمت موضوعاتی که باید بررسی و برطرف شوند، راهنمایی می کند.

به جای تلاش برای ارائه راه حل در اسرع وقت به مشتریان خود گوش دهید و روی مشکلات آن ها تمرکز کنید.

استفاده از چت آنلاین برای ایجاد یک تجربه مشتری عالی

  1.  در چت آنلاین یک زاویه انسانی به مکالمه اضافه کنید

نیازی به گفتن نیست که چت آنلاین یکی از بهترین راه های انسانی ساختن پشتیبانی مشتری است. این به شما کمک می کند تا برای پشتیبانی سفارشی سازی شده با یک انسان ارتباط برقرار کنید. گاهی اوقات برای کارشناسان سخت است که در هنگام تعامل با مشتریان شاد و باانگیزه باشند، که این می تواند به روابط عمومی آن ها آسیب برساند.

کارشناسان باید با استفاده از آواتارها و نام های خود ارتباط برقرار کنند، به طوری که مشتریان احساس کنند گویی با یک انسان دیگر صحبت می کنند که این خود باعث می شود احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

کارشناسان همچنین باید با استفاده از نام کوچک مشتریان خود به آن ها سلام کنند زیرا این امر به ایجاد آشنایی کمک می کند. به گفته eMarketer میزان %۶۳ از مشتریانی که از طریق چت آنلاین ارتباط برقرار کرده اند اظهار داشتند که احتمال بازگشت آن ها به سایت بیشتر است.” دوستانه رفتار کنید و یک نگرش مثبت داشته باشید تا بتوانید با مشتریان خود رابطه برقرار کنید.

 

  1. با کمک بازخورد مشتری مشکلات را شناسایی و پیگیری کنید

در صورت جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان از طریق نظرسنجی قبل از چت، از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. اگر آن ها با مشکلی جدی ای روبرو شدند که برای حل آن کمی زمان و همچنین تحقیق لازم بود، می توان برای آن ها ایمیل پیگیری ارسال کند.

پس از پایان مکالمه چت خود، از بازخورد آن ها برای بهبود خدمات یا محصول خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند استراتژی های ارتباطی خود را ارتقا دهید و رضایت مشتری را بسنجید. درخواست ثبت بازخورد بلافاصله پس از چت آنلاین، مؤثرترین رویکرد است.

اداره یک شرکت بیشتر حول محور جلب رضایت مشتریان، ایجاد وفاداری و تأمین نیازهای آن ها است. در همین حال، آگاهی از نظرات آن ها برای ارائه استثنایی ترین تجربه مشتری، به همان اندازه مهم است. ثبت و بررسی بازخوردها به شناسایی و برطرف نمودن مشکلاتی کمک می کند که در نهایت باعث حفظ بهتر مشتری می شوند. همچنین، بهترین زمان برای درخواست ثبت بازخورد پس از اتمام کار / معامله توسط مشتری یا پایان مکالمه است.

 

  1. برای افزایش رضایت مشتری از چت آنلاین استفاده کنید

طبق بررسی که انجام شده، چت آنلاین میزان %۷۳ رضایت مشتری را به همراه دارد زیرا مشتریان ترجیح می دهند بلافاصله به درخواست های شان پاسخ داده شود. یکی از مهمترین دلایل اینکه پشتیبانی چت آنلاین ایده آل و ارجح ترین نرم افزار پشتیبانی است این است که خدمات مشتری را در زمان واقعی ارائه می دهد. این به کارشناسان کمک می کند تا مشکل را سریعتر شناسایی کرده و استاندارد کلی خدمات خود را بهبود بخشند. چت آنلاین اجازه تعاملات متعدد را می دهد، و این ویژگی آن را به یک کانال پشتیبانی مقرون به صرفه تبدیل می کند.

 

بدون شک ارائه خدمات به مشتری در زمان واقعی یکی از مهم ترین ویژگی های سرویس چت آنلاین است که تجربه کلی مشتری را افزایش می دهد. توانایی رسیدگی فوری به درخواست ها و مشکلات مشتری ها، ثبت یک درخواست یا آگاهی از اینکه کسی روی یک راه حل کار می کند، مزیت چت آنلاین است. اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، داشتن کارشناسان چت آنلاین تصمیم خوبی برای بهبود تجربه مشتری است.

 

منبع:

www.paldesk.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید