اهمیت بازخورد مشتری برای بهبود تجربه مشتری

در بخش قبل درباره تعریف بازخورد مشتری و اهمیت آن صحبت کردیم، در ادامه درباره نحوه جمع آوری بازخورد مشتری صحبت خواهیم کرد.

 

چگونه می توان بازخورد مشتری را جمع آوری کرد؟

درک این نکته مهم است که جمع آوری بازخورد مشتری بخشی اساسی از رشد هر کسب و کاری است و کمک می کند تا تصویری کامل از تجربه ای که هر شرکت به مشتریان خود ارائه می کند ایجاد کرده و انتظارات مشتری را بهتر درک کند. بازخورد مشتری، می تواند بینشی برای ایجاد تجربه بهتر مشتری، طراحی تبلیغات بازاریابی جدید یا نقشی مهم برای تصمیم گیری استراتژیک باشد.

جمع آوری بازخورد مشتری، اگر درست انجام شود، می تواند نوعی کمپین تجاری باشد که در آن شرکت ها به وقتی که مشتریان می گذارند تا نظر خود را بنویسند پاداش می دهند. می توانید با تخفیف و هدایای رایگان از آن ها تشکر کنید.

برای کمک به شروع کار، در ادامه لیستی از رایج ترین روش های جمع آوری بازخورد مشتری آورده شده است.

 

پرسشنامه بازخورد مشتری

ساده ترین راه برای جمع آوری بازخورد استفاده از پرسشنامه ها است. پرسشنامه های آنلاین یکی از محبوب ترین و متداول ترین تکنیک ها است زیرا بازخورد فوری و آنی را ارائه می دهند. مشتریان سؤال های ساده و کوتاه را ترجیح می دهند، بنابراین مهم است که با تیم پشتیبانی مشتری صحبت کنید و سؤالات دقیقی را که می خواهند پاسخ شان را از مشتری ها بشنوند، بنویسید.

برای بررسی های ساده و کوتاه، چند ابزار برای استفاده وجود دارد، مانند Qualaroo و برای نظرسنجی های طولانی تر، Typeform ، GetFeedback و Survey Monkey را توصیه می کنیم.

 

فرم دریافت بازخورد

برندها و شرکت های پیشرو و برجسته همگی به دنبال این هستند که نظرات مشتری را جمع آوری کنند تا تجربه یکپارچه تری برای آن ها ایجاد کنند. شرکت ها از بازخورد نه تنها برای جمع آوری بازخورد بلکه برای تعامل با مشتریان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجربه آن ها با یک برند خاص استفاده می کنند.

و یکی از بهترین راه های جمع آوری این بازخورد ها استفاده از فرم دریافت بازخورد در وب سایت شماست. با انتخاب افزونه مناسب برای ایجاد فرم بازخورد در وب سایت خود می توانید نظرات کاربران را مستقیماً از وب سایت دریافت و جمع آوری کنید. می توانید رنگ فرم ها و پیام ها را متناسب با وب خود تنظیم کنید و نگاهی دقیق به تمام بازخوردهای دریافتی داشته باشید.

 

بازخورد مشتری را با استفاده از چت آنلاین جمع آوری کنید

طبق یک مطالعه، %۴۴ از خریداران آنلاین ادعا می کنند که چت آنلاین برای تجارت الکترونیکی ویژگی است که مشتاقانه هنگام خرید از آن استفاده می کنند. داشتن یک چت آنلاین یک روش عالی برای کمک به مشتریان خود در آن واحد است. به علاوه، جمع آوری بازخورد از طریق چت آنلاین بسیار طبیعی تر به نظر می رسد، بنابراین یک ایمیل به کل پایگاه داده ایمیل ارسال می شود.

به عنوان مثال، می توانید از هر یک از مشتریان تجارت الکترونیکی نظرشان درباره چت آنلاین و اینکه چگونه به آن ها کمک می کند تا تجربه وب سایت و تجربه خرید آنلاین خود را بهبود ببخشند، نظرخواهی کنید.

بازخوردی که از طریق پشتیبانی چت آنلاین جمع آوری می شود به شما بینشی در مورد دیدگاه مشتریان درباره چت آنلاین ارائه می دهد که عبارتند از:

  1. چت آنلاین به شرکت ها کمک می کند بازدید کنندگان وب سایت تجارت الکترونیکی را به خریدار تبدیل کنند
  2. چت آنلاین به دنبال کردن هدف و بهبود قیف فروش کمک می کند

اهمیت بازخورد مشتری برای بهبود تجربه مشتری

جمع آوری بازخورد شبکه های اجتماعی

همه ما شاهد تأثیر قدرتمند شبکه های اجتماعی بر ارتباطات تجاری و بازخورد مشتریان هستیم. کانال هایی مانند اینستاگرام، توییتر یا لینکدین منابع قدرتمندی برای به دست آوردن بازخورد مشتری هستند.

بازخورد از شبکه های اجتماعی می تواند به بهبود تجربه مشتری و پاسخ سریع به شکایات مشتری کمک کند. قدرت اصلی شبکه های اجتماعی این است که کسب و کارها می توانند مکالمه مستقیم تر و آنی با مشتریان یا مشتریان بالقوه خود داشته باشند.

 

رفتار مشتری وب سایت

علاوه بر همه موارد ذکر شده در بالا، کسب و کارهای کوچک و بزرگ همچنین می توانند رفتار بازدیدکنندگان را در وب سایت های خود تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند بازخورد مشتری را جمع آوری کنند.

برخی از آشناترین ابزارهای تجزیه و تحلیل نقشه های حرارتی (heatmap) و جستجوهای بازدیدکنندگان هستند. با Hotjar – ابزار قدرتمند تحلیل سفر مشتری – می توانید همه این معیارها را درک کنید.

 

نظرات و ریویوهای مشتری آنلاین

آیا می دانید %۸۶ از بازدیدکنندگان در خرید از کسب و کاری که دارای نظرات منفی آنلاین هستند، خودداری می کنند؟ اعتبار آنلاین برای هر کسب و کاری بسیار مهم است.

با داشتن سایت های بررسی آنلاین مانند Capterra ،G2 Crowd ،Finance Online و بسیاری دیگر، درک تأثیر مشتری ها با توجه به بررسی ها و نظرات شان درباره محصولات و خدمات بسیار مهم است. و آنچه شرکت ها باید در ذهن داشته باشند این است که هنگامی که آن ها به دنبال بازخورد هستند، مشتریان بالقوه نیز به دنبال همان بازخورد هستند.

 

پس از جمع آوری بازخورد مشتری

کارایی بازخورد مشتری به چگونگی تفسیر اطلاعات آن توسط شما بستگی دارد. با طبقه بندی بازخورد جمع آوری شده و ارجاع متقابل آن با نمره شاخص خالص مروجان، داده وب سایت و تجزیه و تحلیل وب سایت در دسترس، بینش و شناخت عمیق تری از مشتریان خود داشته باشید.

 

منبع:

www.paldesk.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید