نحوه جمع آوری بازخورد مشتری جهت بهبود تجربه مشتری (بخش اول)

از آنجا که امروزه همه چیز حول تجربه مشتری می چرخد، کسب و کارها بیشتر روی ارائه بهترین تجربه ممکن متمرکز هستند. در طی این فرآیند، شرکت ها می آموزند که بازخورد مشتری بیش از آنچه در گذشته تصور می کردند، اهمیت دارد.

به همین دلایل، آن ها تلاش زیادی را برای به دست آوردن بازخورد مشتری انجام دادند، زیرا متوجه شدند که بهترین راه برای بهبود تجربه مشتری، محصولات یا خدمات، استفاده از بازخورد کاربران نهایی است.

 

اما قبل از اینکه شروع به جمع آوری مقدار زیادی داده در قالب بازخورد کاربران کنید، یافتن هدف اصلی یا نقطه کانونی مهم است. قصد دارید ویژگی جدیدی را منتشر کنید؟ آیا دوست دارید محصول فعلی خود را بهبود ببخشید؟ یا شاید شما در حال رسیدگی به شکایاتی که اخیراً دریافت کرده اید هستید؟ بعد از پاسخ به این سؤالات، شرکت ها هدف مشخصی از سؤالاتی که باید بپرسند، راه هایی برای ردیابی و معیارهایی که قرار است مورد استفاده قرار گیرند، خواهند داشت.

خدمات مشتری، مراقبت و پشتیبانی از مشتری

روش های زیادی برای جمع آوری بازخورد از مشتریان وجود دارد، اما هر راه حلی برای تمام شرکت ها مناسب نیست. به همین دلیل یافتن راه حلی که برای شرکت، هدف و معیارهایی که می خواهید دنبال کنید متناسب است مهم است. در این مقاله، ما قصد داریم چندین روش را توضیح دهیم، اما ابتدا با تعاریف شروع می کنیم.

 

بازخورد مشتری چیست؟

بازخورد مشتری اطلاعاتی است که مشتریان درباره تجربه آن ها درمورد محصولات و خدماتی که یک شرکت در اختیارشان قرار می دهد ارائه می دهند. خواه مشتریان راضی باشند یا ناراضی، این منبع بزرگی است که می تواند به بهبود تجربه مشتری از شرکت، محصولات یا خدمات آن کمک کند.

نحوه جمع آوری بازخورد مشتری جهت بهبود تجربه مشتری (بخش اول)

چرا بازخورد مشتری مهم است؟

علاوه بر اینکه منبع خوبی برای بهبود تجربه مشتری است، همچنین می تواند به شرکت ها کمک کند تا مشکلات را خیلی سریعتر شناسایی و از بین ببرند. مشتریانی که از محصولات، خدمات یا تجربه مشتری شکایت دارند، به مشکلات و نگرانی خود در ارتباط با یک شرکت اشاره می کنند. این شکایات دقیقاً رهنمودهایی است که شرکت برای مشتری مداری بیشتر و تأمین نیازهای مشتری باید آن ها را دنبال و بررسی کند.

و هر کسب و کاری که بتواند مشتریانش را با حل مشکلاتشان خوشحال و راضی کند، در راه رسیدن به معرفی ها و ارجاع های خوب است.

از دست دادن مشتری یک مشکل بزرگتر است. شرکت هایی که با شما رقابت می کنند با کمال میل از مشتریان ناامید شما استقبال می کنند و آن ها این کار را با دقت زیاد انجام می دهند. اگر به دنبال گوش دادن به بازخوردها نباشند، علاوه بر از دست دادن مشتری، شرکت ها ممکن است شهرت خوب خود را نیز از دست بدهند. علاوه بر این، مشتریانی که ناامید یا ناراضی بودند، تجربه بد خود را با دوستان، همکاران و شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند. به همین دلیل است که بازخورد خوب مشتری واقعاً حائز اهمیت است.

 

چشم انداز شرکت در مورد بازخورد مشتری چیست؟

شرکت هایی که به بازخورد مشتریان خود گوش فرا می دهند این شانس را دارند که در زمینه کاری خود بسیار موفق باشند و قلب مشتریان خود را به دست آورند. طراحی سفر مشتری، بازاریابی محتوا و محصولات / ویژگی های جدید با توجه به بازخورد مشتریان وفادار شما، شرکت را در مسیر درست موفقیت قرار می دهد.

هدف نهایی مشتری مداری این است که دقیقاً چیزی را در اختیار مشتریان قرار بدهند که آن ها بدنبالش هستند. اگرچه ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما شرکت های مشتری محور تنها شرکت هایی نیستند که منابع زیادی در اختیار دارند. دقیقاً برعکس. همه افراد در این زمینه فرصت یکسانی دارند و آن این است که به بازخورد مشتریان خود گوش دهید و مطابق آن رفتار کنید.

 

منبع:

www.paldesk.com

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید